BMW R100
Po dlouhé době jsem narazil na dva kamarády, kteří se rozhodli sami sobě udělat radost. No, a proč vlastně ne, že? Pokud chceš odměnu, vlastně nikdo to za tebe lépe neudělá, než ty sám. Moc se mně pánové líbily přátelství a důvěra. První motocykl, tedy tento, měl být spíše do klasiky, ale s moderními prvky.
Tato ještě stará verze motoru, ta neposkvrněná emisní normou z přelomu 80. let, disponovala tou největší motorovou silou, bez omezení 70PS/51KW. Tuto výhodu pozdější motocykly ztratily a byly degradovány na 60PS/44KW kromě modelu S, ten měl ještě 65PS/48KW. Rozdíly byly v karburaci množství průtoku vzduchu a ztrátou 10 % výkonu, později i v úpravě klikové hřídele a vačky pro větší kroutící moment. Hold spotřeba benzinu musela dolů a bez ztráty výkonu to nešlo.
Tedy tento motor, již vybaven elektronickým zapalováním, od r.výroby 1978 a výše byl jedním z těch posledních BMW, co neutrpěl benzinovou prohibicí. Krásný kroutící moment traktoru a mohutných vibrací mezí stehny doplněn odstředivou silou motoru ,která při přidání táhne motocykl do pravé strany k tomu stroji s motorem z technologií krátce po druhé světové, prostě patří.
Opět musím konstatovat, že jsem nikdy nebyl příznivcem Boxerů, ale asi mě to začíná bavit.
Zpět k příběhu stavby. Motocykl jsme vybavil i upside down vidlicí, třmeny a kotouči v jedné sadě, aby to spolu hrálo tu správnou muziku. Sedlo mělo být zaručeně pohodlné a podle rozměru pozadí přítelkyně majitele.
Snad jim to dlouho vydrží, páč předělávat bych to nechtěl !!!!
Ryze jednoduchý motocykl s blinkry od Kellermana, ty není třeba ani příliš popisovat, decentní a mini ukryté v motocyklu a hlavně homologovanééééé!!!!!!
Cenovka je sice vesmírná, ale i tak stojí za to je tam mít. Lehounce jsme ukradli nápad z modelu BMW R nine T a přední světlo jsme vybavili mini logen v BMW stylu.
Barva hm…. ta byla trošínku oříšek. Podle předlohy nějaká tmavě modrá s nádechem petrolejové, těžko odhadnout odstín. Takže, odstín hlubinná modř .
Vlastně až na 3. pokus a pěkně 7 vrstev vrchního laku a vyleštit do zrcadlového efektu. Pilotní benzinové víko na nádrž v matném broušeném hliníku je pěkně podtržený detail.
Jízda je skvělá, motor príma, no a ten efekt příjemného, ne příliš hlučného výfuku, ale i přesto zvuk, který podtrhuje charakter motocyklu, prostě stojí za to.
Když se nad tím zamyslím, vlastně letos v roce 2020 jsme stavěli samé BMW od jara je to 3.kousek a 4. je na cestě .
Obsah 980ccm
výkon motoru 70ps/7250rpm
převodovka 5 rychlostí
vyráběno 1976-1996