BMW R100

12.11.2020 15:33

Po dlouhé době jsem narazil na dva kamarády, kteří se rozhodli sami sobě udělat radost. No, a proč vlastně ne, že? Pokud chceš odměnu, vlastně nikdo to za tebe lépe neudělá, než ty sám. Moc se mně pánové líbily přátelství a důvěra. První motocykl, tedy tento, měl být spíše do klasiky, ale s moderními prvky.

 

Tato ještě stará verze motoru, ta neposkvrněná emisní normou z přelomu 80. let, disponovala tou největší motorovou silou, bez omezení 70PS/51KW. Tuto výhodu pozdější motocykly ztratily a byly degradovány na 60PS/44KW kromě modelu S, ten měl ještě 65PS/48KW. Rozdíly byly v karburaci množství průtoku vzduchu a ztrátou 10 % výkonu,  později  i v úpravě klikové hřídele a vačky pro větší kroutící moment. Hold spotřeba benzinu musela dolů a bez ztráty výkonu to nešlo.

Tedy tento motor, již vybaven elektronickým zapalováním, od r.výroby  1978 a výše byl jedním z těch posledních BMW,  co neutrpěl benzinovou prohibicí.  Krásný kroutící moment  traktoru a mohutných vibrací mezí stehny doplněn odstředivou silou motoru ,která při přidání táhne motocykl do pravé strany k tomu stroji s motorem z technologií  krátce po druhé světové, prostě patří.

Opět musím konstatovat, že jsem nikdy nebyl příznivcem Boxerů, ale asi mě to začíná bavit.

Zpět k příběhu stavby.  Motocykl jsme vybavil i upside down vidlicí, třmeny a kotouči v jedné sadě, aby to spolu hrálo tu správnou muziku. Sedlo mělo být zaručeně pohodlné a podle rozměru pozadí přítelkyně majitele.

Snad jim to dlouho vydrží, páč předělávat bych to nechtěl !!!!

Ryze jednoduchý motocykl  s blinkry od Kellermana, ty není třeba ani příliš popisovat, decentní a mini ukryté v motocyklu a hlavně homologovanééééé!!!!!!

Cenovka je sice vesmírná, ale i tak stojí za to je tam mít. Lehounce jsme ukradli nápad z modelu  BMW R nine T a přední světlo jsme vybavili mini logen  v BMW stylu.

Barva hm…. ta byla trošínku oříšek. Podle předlohy nějaká tmavě modrá s nádechem petrolejové, těžko odhadnout odstín. Takže, odstín hlubinná modř .

 Vlastně až  na 3. pokus a pěkně 7 vrstev  vrchního laku a vyleštit do zrcadlového efektu.  Pilotní  benzinové víko na nádrž v matném broušeném hliníku je  pěkně podtržený detail.

Jízda je skvělá, motor príma, no a ten efekt příjemného, ne příliš hlučného výfuku, ale i přesto zvuk, který podtrhuje charakter motocyklu, prostě stojí za to.

Když se nad tím zamyslím, vlastně letos v roce 2020 jsme stavěli samé BMW  od jara je to 3.kousek a  4. je na cestě .

Obsah 980ccm

výkon motoru  70ps/7250rpm 

převodovka 5 rychlostí

vyráběno 1976-1996