Honda CB 400F Four
malý Velký motocykl
No, stejně nějak pořád žasnu nadtím, jak malinký obsah může disponovat příjemným výkonem a to se bavíme o motocyklu z let 1979. I po takové době, dnes po renovaci, nikoliv po Go, jede tento minimax nádherně.
V době kdy u nás se stáli fronty na všecko a 350půle byla vrcholem mokrých snů všech mladíků prahnoucích po rychlosti
a neuvěřitelné asi jediné svobodě na dvou kolech.Tato Hondička ne příliš sbírala ovace po celém světě. Je pravda,že v USA to nebyl trhák, tam byli zvyklí na daleko silnější motory, ale v Evropě hospodárný a tichý chod motoru byl přijat velmi dobře.
V zákulisí se prý Honda hrdě bušila do prsou tím, že je motor schopen ujet tolik maximálních kilometrů, co
běžný automobil v té době cca 150tis/km životnost motoru. Což dnes těžko můžeme potvrdit, ale pravdou je, že jsem viděl osobně i tachometr se 134ti/km a to je už co říct .
Majitel, prcek malého vzrůstu stejně jako já 173cm přibližně, možná že i já jsem si trošku přidal J, se odhodlal ke splnění svého snu
nechat si postavit CafeRacera na míru, tak jak by chtěl on a ne jak se mu nabídne ke koupi na trhu.
Slovo dalo slovo, no a začlo se.
Podle původní předlohy na obrázku Honda CB 550Four se vize trošku zmenšila na CB400 Four . Majitel se nechal trošku ukecat do menší kubatury, nejen také díky příznivější ceně, ale hlavně na doporučení raritního motůrku. Při probuzení motoru z dlouhého spánku
se z něj ozývaly prapodivné zvuky, těžkého určení původu. Při rozborce se ukázalo, že nějací šikulové neměli drobné na
výměnu rozvodů a tak tam vodící lišty rozvodového řetízku tančily jak Michael Jackson i s tím držením za gule, jinak by asi už motor podal ruku řidičovi ještě v Německu odkud stroj pochází.
Takže, výměna kompletně proběhla a moturek vrní jak koťátko při mazlení. Ostatní úpravy proběhly bez problémů tak, jak si majitel přál. Výkon je dostačující na tak lehký motocykl, překvapila mě 6 tá rychlost, která umožnila převodovce
opravdu rychlé krátké řazení, trošku jsem si připadal jako kdyby ta převodovkaneměla konce, ale je to asi o zvyku. Nakonec to bylo fajn svezení.
Honda CB400F je motocykl vyrobený v továrně Honda od roku 1975 do roku 1977. Poprvé se objevil na motocyklové
výstavě Intermotu v Kolíně v roce 1974 a byl propuštěn z řady Honda v roce 1978. Měl vzduchem chlazený , příčný čtyřválcový motor o objemu 408 ccm, který je vybaven dvěma ventily na válec poháněný jedním vačkovým hřídelem poháněným přes hlavu . Plnění bylo provedeno čtyřmi karburátory Keihin o průměru 20 mm. CB400F je obecně známý jako Honda 400 Four.