Honda CB 500T Twin
Tak to už je asi zase podzim. Běžně jsem se na podzim vždycky tak nějak těšil. Vše se zpomaluje, lidi zklidní rychlej srdeční rytmus. Méně telefonátů, více pohody a času na práci, méně stresu a nové zimní projekty.,,Vše utichá, listí mění barvy,
zima nablízku, sychravo, všude přítomný bordel ze stromů, vůně vlhké půdy, oslizlé silnice.''
To ale letos fakt nehrozí. Né, že bych si chtěl stěžovat, že máme hodně práce a pro ni samou tak nějak nebyl na nic jiného čas.
No, ale konečně mám chvilku a projekt sám pro sebe. Nemusím se nikoho ptát jakou barvu, jaká řídítka a nádrž, dvacet pokusů a omylů poslaných verzí zákazníkům. Jen moje a pro mě bez nikoho STAVBIČKA. Hurááá!!!
Malinko jsem váhal, svíraje v ruce flexu. ,,Tato motorka by dělala určitě parádu i v originálním
stavu, jen jí trošku oprášit a rozhýbat''. No- prostě jsem si chtěl trošku vystřelit z kopejtka.
Tedy, pár nápadů by bylo, ale vzhledem k dnešní legislativě STK jsem musel dodržovat ona pravidla. Homologované díly, atd a atd.
Honda CB 500T Twin byl údajně jediný motor od Hondy s rozvodem ventilů, bez pružin alias desmodromický rozvod. Jako vůbec první Ducati jej údajně v roce 1968 začala jako jediná používat v seriové výrobě. Prvopočátky jsou ze závodů třídy F1. Tak tady Honda již v roce 1965
u typu 450K0 asi trošku předběhla dobu, jen se to neví, kluci italský?
Výhody a nevýhody tohoto patentu jsou na jiné psaní. Ducati ovšem, jak málo kdo ví, nebyla jediná továrna na světě, která se tímto rozvodem mohla chlubit v seriové výrobě.
Tento typ motoru, použitý ve zmíněném motocyklu, byl zřejmě takový pokus od Hondy konkurovat Ducati, nebo coo?
Vzhledově velmi zajímavý a krásně technicky zdařilý motor, ovšem ne s velkým výkonem. Psal se totiž rok 1974 a výkon pouhých 35 koní mě natolik oslovil, že jsem začal zkupovat v Německu
a dokonce v Polsku,odkud tento motocykl mimo jiné pochází, tedy pokud byla přijatelná cena, co šlo . Takže máme skladem i typ 450, těch je už hodně málo a šetřím si jej pro nějakého
fajnšmekra.:-)
Nechtěl jsem přes příliš změnit charakteristiku motocyklu, jen to, co bylo nezbytně nutné a vyzdvihnout krásně složitý motor. Sehnat nějaké díly, není zas až takový problém, i přes
pokročilý rok výroby se toho pohybuje po netu celkem dost. Ovšem ceny tomu odpovídají.
Jen drobné úpravy.
A bude to švihák lázeňský, třebas se i umístí na Bohemian Custome Bike 2017.
Kam jej, pokud nebude nějaký nadrženec rychlejší, chci vzít.
Původně to měl být ryzí retro závoďák, ale asi by se jim na STK nelíbilo, že nemá tachometr a blinkry a jiné prej důležité díly pro bezpečný provoz na pozemních komunikacích. Ale joo, pořádek musí být, jinak bychom tu měli anarchii. :-) A každé dva roky motocykl předělávat na 20min kvůli STK bych asi žádnému zákazníkovi snadno nevysvětloval. Tedy vše, jak má být, jak si vyhláška žádá.
Jen mne mrzí ,že díky chladnému počasí se nedala udělat žádná pořádná testovací jízda, ikdyž před započetím stavby vše fungovalo na100%. Přece jen pokřtít první jízdou každý nově postavený stroj je nádhera a ten kdo ví o čem mluvím mně dá za pravdu. Takže severní vítr je krutý, ale jaro opět zvítězí a někdo se povozí