Přestavba SUZUKI GS 550
Tak tohle, to je opravdu klenot. Trošku srdcovka!!!
Pro tento motocykl jsme jeli až do vzdáleného města v severozápadním Německu, města Aachen. Majitel se snažil nějakým způsobem motocykl předělat k obrazu svému a se závadou protékání benzinu skrze karburátory do
motoru dal motocykl do servisu.
Leč, zda to byla pravda, či nikoliv, se už nedozvíme.
Když jsem motocykl obhlížel, vypadal motůrek pěkně přetěsněný, nastříkaný nějakou sprejádou černého odstínu a celkem to vypadalo jakože ready. Hned
druhý den po návratu jsme motocykl uskladnili a čekali na vhodnou příležitost se do něj pustit. Ta ona chvíle počala a má noční můra s ní.
Tolik bezesných nocí si pamatuji jen z puberty, kdy jsem tajně snil o krásných mladých děvách, které bych pomačkal.
Okamžitě po prvním startu jsme věděli proč se to město jmenovalo AAAAAchen. To slovo ach achich ach jsem pronesl tolikrát, že kdybych pokaždé za to dostal kačku tak jsem milionář.
Po celou dobu co přestavujeme jsem si říkal, že nám to jde pěkně až podivně bez problému a všechny motory běžely jak víno.
Jo tak to byl ten okamžik pravdy, že to už jednou muselo přijít!!!!
Motor štěkal jak astmatickej Dalmatín, hulilo se z něj jak z mokrý udírny. Panáček z Aachenu mě krapínek doběhl, neboť jak jsem zjistil po několikaset hodinách nervů a stresů, udělali chybku pánové v německém servisu nebo kde to bylo na opravě.
Jak jsem zmínil, možno si to pán dělal sám a dopadlo to, jak to dopadlo. Po dvou dnech marného znovuoživování jsem to vzdal a rozhodl se, že hlava motoru jde dolů.
U toho to neskončilo, válec také. Kroužky celkem ušly, ty stírací olejové by ale neutřely ani krokodýlí slzu.
Takže kroužky ven, výměna za nové a jedéém, šup, žádné zdržování.
Kroužky nové, motor nastaven podle původního nastavení a startujem. Problém s udírnou se nevyřešil a startování jakbysmet.
To trošičku pohlo s mým egem .
Znova rozborka sborka, stírací kroužky jiné těsnější. Start a jedéém. Udírna stále doutnala a starty byly nevalné, teplé super, studené ani po ranní modlitbě, prostě ne nééée!
To už jsem začal být krapínek nervozní, objednali jsme kruhy z Německa a vše znovu. To nemluvím o tom, že motor byl krásně nalakovaný a manipulace s ním, aby se nic nepoškodilo, v rukavičkách byla fakt moc moc fajn.
Po týdnu kroužky dorazily ,,hurá do toho, ať je hotovo‘‘.
Motor nekouřil, ale problémy se starty byly pořád.
,,Jsem sakra učedník či co?‘‘ rozvody podle původního nastavení seděly podle servisního manuálu také. Tak co jéééé.
Že by sytič nefungoval, jak má? Karburátory prošly lázní ultrazvuku, takže nějaká špínka by tam nikde být neměla, gumičky ok, tak kde je problém? Sakra!
Hýbu vačkou sem tam a koukám, že jedna značka je taková čudná. ,,Zkusím to‘‘ a přestavuji rozvody o zub zpět. Motor startuje jak moje bývalá při mém pozdním příchodu domů.
Jupíííí a je to.
Ale …….
Ale motor nemá výkon a jako by ho někdo držel pod krkem. Asi po desátém demontování nádrže, opět zdůrazňuji vše po laku,, vše uňo ňuno, jen poškrábat‘‘.
Jsem po 20minutovém vzlykání, že jako ,,proč já‘‘?,, Proč zrovinka já, takovej hodnej kluk, mám takovou jobovkuuuuuůů‘‘. Koukám na výfukovou vačiči a říkám si,, ty jsi nějaká divná‘‘, taková jiná, jinačí.
Kouknu do servisního manuálu lupou, zvětším pidi obrázek a nestačím se divit! Dva obrázky nastavení rozvodů a každej jinej. Kde udělali soudruzi při tisku chybu? Přestavuji výfukovou vačku o zub zpět, že jako už nemám co ztratit a po padesáté to rozebírat už je jedno, jako po 50 a první. Hm… a co čert chtěl, ono to běží, jak má. Oka mně problikly, v hlavě zasyčelo úlevou a mé přítelkyni spadla kovadlina ze srdce, že už se mnou bude po 14 dnech trochu řeč.
Takže soudruzi v Německu měli stejný problém!!! Nikdo neměl už čas, chuť ani nervy, když jim to nechtělo běhat a raději prodali motocykl jako nepojízdný a že jako prej protejká karburátor a nemaj na to čas.
Toliko otevření srdce mechanika. Ne vždy jde vše tak, jak má a pokora je na místě.
Dnes je to krásná přestavba Cafíčka s motorem jak pila.
Nádrž jsme krapínek od originálu pozměnili, přetvarovali drobnůstky a upravili víčko. Lakování bylo více než prémiové, 9 vrstev laku na nádrži a 5 vrstev na zadním podsedadlu, ať je co leštit. Rám je v práškové barvě a to už napořád. Tu jen tak někdo nesundá. Difusory ve tvaru zvonečků za nekřesťanské peníze dodají celkovému vzhledu punc klasiky a nezaměnitelný zvuk, který nenechá žádného kolemjdoucího chladným. Perfektní posez se sportovními řidítky a stupačky, které od prvopočátku zůstaly na původním místě proti mé vůli. Mají příjemnou polohu a dnes jsem rád, že tomu tak je. Tachometr s firemním logem DK CAFE RACER se krásně vyjímá mezi levým a pravým pádlem řidítek.
Tedy dovolím si tvrdit, že kamkoliv přijedete tímto strojem, vzbudíte 100% pozornost a obdiv.
Team DK CAFE RACER