Yamaha XS 1100
Yamaha XS 1100 r.výroby 1978 dle dobové literatury nejsilnější sériově vyráběný motocykl svédoby.
Trubkový rám se pod silou výkonu a kroutícího momentu vlnil v bocích, jak
holky na discu v rytmu ABBA v 80. letech.
Motor měl tak neuvěřitelný zátah ,, na tu dobu samo sebou'',
že spousta majitelů motocyklu si nechala přeměřovat rám, zda je vůbec v pořádku dle
toho, co se dělo
pod jejich rozvlněným rozkrokem.
Ano, v té době prostě tlakové lití rámů a tuhost byla
jen touhou Japonských inženýrů v sériové výrobě.
Prostě v té době pravěku, ve srovnání s dnešní technologií, obdivuhodný stroj.
Jako jednu z mála perliček měl motocykl dokonce náklonový
vypínač pro případ pádu či jiného průšvihu, aby vypnul zapalování a nedošlo
k větší zkáze, či dokonce vzplanutí motocyklu vlivem vytékajícího benzínu.
Majitel této stavby je původem z Austrálie a žijící
průběžně i na Slovensku. Jeho vize původně z Harley Davídka Sportstra z obrázku
byla až na nádrž celkem bezproblémovou stavbou.
Hlavní priorita byla malá nádrž ,, bohužel podle velikosti
každý odhadne, že se do ní toho moc nevejde - 8,5L '' , maximálně řvoucí výfuk a zadní rádoby blatník.
Co se týče výfuků,hm...takže tady by si naši policisti pošmákli. Absolutní absence výfukového tlumiče má za
následek zvuk připomínající zavřené
chraplající stádo divokých bůvolů
v uzavřeném plechovém prostoru. Přirovnal bych to k závodům v LeMans.
Aby toho nebylo málo, na zvýšení
chrapláku je na koncích výfuků vytvořen difuzor(trumpetka) a každý si dovede
představit, co to asi mělo za výsledek.
Pokud jste někdo
slyšel výfuky ve Formuli 3, tak tohle je jeho konkurent.
Vše bylo navrženo přesně tak, jak chtěl majitel, takže
tady nikdo nehledejte prvky schválené pro
provoz na našich komunikacích. Tento motocykl by neměl na silnici u nás co dělat. Jak si to
zařídí pán na Slovensku?
Jo to už je jiný příběh.